Bob Welch

Associated Press “Former Fleetwood Mac member Bob Welch found dead” http://www.guardian.co.uk/world/2012/jun/08/fleetwood-mac-member-dead


ボブ・ウェルチ*1ナッシュヴィルの自宅で死去。その死因はショッキングで、敢えて記さない。スティーヴィー・ニックスのコメント;


Fleetwood Mac singer Stevie Nicks told Associated Press of her sadness at Welch's death. "I had many great times with him after Lindsey and I joined Fleetwood Mac," she said. "He was an amazing guitar player, he was funny, sweet and he was smart. I am so very sorry for his family and for the family of Fleetwood Mac."
俺がフリートウッド・マックを知ったのは既にボブ・ウェルチが脱退した後。ただ1970年代に(例えば)渋谷陽一*2のフォロワーだった人にとってはボブ・ウェルチというのは重要な名前のひとつだった筈だ。その頃渋谷氏はボブ・ウェルチがフリートウッド・マック脱退後に結成したハード・ロック・バンドParis、さらにソロ名義での最初のアルバムFrench Kissを大プッシュしていたからだ。しかしながら、高校生だった俺にはボブ・ウェルチのよさはいまいちぴんと来ず、それを実感するにはさらに数年要したのだった。
French Kiss

French Kiss