Serkan Toto “Japan's Mixi: A Social Network As A Purely Local Phenomenon” http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/07/20/AR2008072001265_pf.html
Mixiの成功のファクターとして、
Restricted membership to increase the level of safety
Blogging and communication as the big ideas
Marginal approach to design and structure
High level of anonymity
Tailor-made mobile version
を挙げている。また、Mixiの成功の代償はあまりに日本というトポスにフォーカスしてしまっているということ。
なお、Mixiを巡っては、http://d.hatena.ne.jp/sumita-m/20060303/1141406739、http://d.hatena.ne.jp/sumita-m/20060629/1151595514、http://d.hatena.ne.jp/sumita-m/20060816/1155696078、http://d.hatena.ne.jp/sumita-m/20060819/1155956865、http://d.hatena.ne.jp/sumita-m/20060824/1156437067、http://d.hatena.ne.jp/sumita-m/20070304/1173019029、http://d.hatena.ne.jp/sumita-m/20070519/1179545420、http://d.hatena.ne.jp/sumita-m/20080305/1204690984とかで言及している。